Általános Szerződési Feltételek
- Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) hatálya
1/ 1. Az ÁSZF érvénye:
A jelen szerződés a Szolgáltató és a Felhasználó közötti szerződés feltételeit szabályozza.
Hatálybalépése, a leadott megrendeléssel egy időben történik és a felek, mint mindenben egyezőt fogadnak el.
1/ 2. Szerződött felek:
Felhasználó:
Az a természetes személy, jogi vagy nem jogi személyiséggel rendelkező, illetve gazdasági vagy egyéb társulás, civil szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást a webáruházban igénybe veszi, azaz terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (továbbiakban: Felhasználó)
Szolgáltató:
Webcím: www.otthonprofimodon.hu
Cégnév: MEBO OTTHON Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 6754 Újszentiván, Major utca 10.
Cégjegyzékszám: 06-09-029798
Adószám: 32601727-2-06
E-mail: info@mebootthon.hu
Mobil: +36 30 792 4899
Cégjegyzék szerinti aláírásra jogosult képviselők: Mencser Zsolt ügyvezető és Szabó András István ügyvezető
Bankszámláját vezető hitelintézet és bankszámlaszáma:
Erste Bank Hungary Zrt.: 11600006-00000002-00666048
- Fogalmak
Felhasználó: az a természetes személy, jogi személy, vagy szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások valamelyikét igénybe veszi a Webáruházban, így különösen terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (továbbiakban: „Felhasználó”).
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó.
Termék: áru vagy szolgáltatás, ideértve az ingatlantulajdont, a digitális szolgáltatást és digitális tartalmat, valamint a jogokat és kötelezettségeket is, (2008. évi XLVII. tv.);
Áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru) (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet);
ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut; (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, illetve 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet);
Digitális szolgáltatás: olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon, vagy azokhoz hozzáférjen; vagy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót;
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat.
Webáruház: a Szolgáltató által mindenkor (jelenleg „www.otthonprofimodon.hu”; domain-név alatt) üzemeltetett internetes áruház.
- Megrendelés
3/ 1. Megrendelés leadása
A megrendelés leadását a Felhasználó kezdeményezi. A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton a www.otthonprofimodon.hu webcímen keresztül lehetséges. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a Felhasználók részére.
A rendelés leadása során kötelező a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatok megadása, illetve a szükséges nyilatkozatok elfogadása.
A megrendelés leadására regisztráció után nyílik lehetőség.
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
3/ 2. A megrendelés befogadásáról a Szolgáltató visszaigazolást küld a Felhasználó részére.
3/ 3. A weboldalon az árak forintban értendők és az áfát tartalmazzák.
3/ 4. Megrendelés teljesítése
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Felhasználó által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül leszállítsa. A Webáruház oldalán a termékek mellett feltüntetett várható szállítási idő a leggyorsabb belföldi, azaz magyarországi átvételi módokra érvényes.
Az e-mailben visszaigazolt várható szállítási határidő lejárta vagy annak módosulása esetén Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót a szállítás várható alakulásáról.
A teljesítés lehetetlenülése a szerződést megszünteti. A teljesítés lehetetlenülése esetén a Szolgáltató Felhasználót erről haladéktalanul tájékoztatja és az előre kifizetett ellenértéket a tájékoztatást követően, legkésőbb 14 napon belül visszatéríti. A visszatérítéssel kapcsolatban Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
- Digitális adattartalomra vonatkozó szolgáltatás (virtuális termékek)
Technikai feltételek: Szolgáltató digitális tartalomra vonatkozó szolgáltatásait Felhasználó csak megfelelő technikai feltételek mellett: stabil, folyamatosan rendelkezésre álló, hálózati hibáktól és csomagvesztésektől mentes, minimum 1,5 mbps sebességű internetkapcsolattal, rendszeresen frissített Chrome, Chrome Android, Edge, Firefox, Firefox for Android, Safari on iOS, Opera Android, internet-böngészőprogram legújabb és azt megelőző verziójával és ezek futtatására képes eszközön tudja igénybe venni. Ezekről a Felhasználónak kell előzetesen tájékozódnia és gondoskodnia, ellenkező esetben a Szolgáltató szolgáltatását nem tudja megfelelő minőségben igénybe venni.
E-könyvek: Szolgáltató Webáruházában e-könyvek letöltésére is lehetőséget biztosít a szolgáltatás ellenértékének megfizetése (vásárlás) esetén.
- Számlázás
Elektronikus számlázás: A Szolgáltató minden értékesített termékre elektronikus számlázást (e-számla) alkalmaz, mely minden Felhasználó számára alapbeállításként jelenik meg. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül, amellyel Felhasználó egyben hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató e-számlát állítson ki.
A számlázó program az egyes elektronikus számlákat .pdf formátumban állítja ki.
A Szolgáltató által kiállított e-számla számviteli és ÁFA jogszabályok által szabályozott, és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az e-számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az így kiállított e-számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
A Felhasználónak rendelés fizikai termékekre történő leadása során lehetősége van papíralapú számlát kérni, virtuális termékek megrendeléséről minden esetben e-számla kerül kiállításra.
- Elállási jog:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztónak minősülő vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül. A fogyasztónak minősülő vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján telefonon, e-mailben, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül elküldeni a Szolgáltató részére.
Elállási jog alóli kivételek: A vásárló elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom (pl. e-könyv) tekintetében, ha a Szolgáltató a vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát, továbbá a vállalkozás erről visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban, ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést.
- Felmondás
Felmondás: Ha a fogyasztónak minősülő vásárló Webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést kötött, elállás helyett indoklás nélkül felmondásra jogosult a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján telefonon, e-mailben, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozatminta felhasználásával.
Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Szolgáltató erről visszaigazolást küld a fogyasztó részére.
A fogyasztó köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit, ha a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerinti felmondási jogát. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően, de a szolgáltatás egészének teljesítése előtt mondja fel a szerződést, köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat Szolgáltató számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
- Kellékszavatosság
Kellékszavatosság: A megrendelt termékek hibája esetén a Felhasználó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a 373/2021. sz. Korm. rendelet hatálya alá eső ügyletek esetén e kormányrendelet rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben.
Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. A Felhasználó a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni nem vállalta, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Felhasználó kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Fogyasztó és a Szolgáltató közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató, mint kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves (használt dolog esetén egy éves) elévülési határidőn túl szavatossági igényét a fogyasztó már nem érvényesítheti. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A teljesítéstől számított 6 hónapon (fogyasztó esetén 1 éven) belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap (fogyasztó esetén 1 év) leteltét követően azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt. Kellékszavatossági igény érvényesítése során, ha a termékkel kapcsolatos kellékszavatossági igény érvényesítése nem személyesen történik, az érintett termék visszaszállítását, cseréjét Szolgáltató saját költségére végzi az általa kiválasztott és megbízott szolgáltató közreműködésével, feltéve, ha a Felhasználó (vásárló) ezen igényét előzetesen, Szolgáltató ügyfélszolgálatán bejelenti a törvényes határidőn belül. A Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetés, a panasz bejelentése nélkül visszaküldött termékek postaköltségét, szállítási díját Szolgáltató meg nem téríti.
A kellékszavatossági igények sajátos (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben rögzített) szabályai digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén
- A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletnek megfelelően e rendelet hatálya alá eső ügyletek esetén a fogyasztó – a Korm.rendelet 22. §-a értelmében – akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha
- a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne;
- a Szolgáltató a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettségének nem tett eleget;
- ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- a Szolgáltató nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Szolgáltató – a fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel – köteles a teljesítést a hiba fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével. Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ha a Szolgáltató digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, a fogyasztó pedig kizárólag személyes adatokat szolgáltat, vagy ilyen adatok szolgáltatását vállalja a Szolgáltató részére, a fogyasztó jelentéktelen hiba fennállása esetén is jogosult a szerződést megszüntetni, azonban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását nem igényelheti.
A fogyasztó szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
- Ha a Szolgáltató a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 17. § (1) és (2) bekezdése szerinti teljesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a fogyasztó köteles a Szolgáltatót felhívni a teljesítésre. Ha a fogyasztó felhívása ellenére a Szolgáltató a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás késedelem nélküli vagy a felek által elfogadott póthatáridőn belüli szolgáltatását vagy nyújtását elmulasztja, a fogyasztó megszüntetheti a szerződést.
A fogyasztó a Szolgáltató teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha
- Szolgáltató a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását nem vállalta, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja szolgáltatni a digitális tartalmat, illetve nem fogja nyújtani a digitális szolgáltatást; vagy
- a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló, hogy a fogyasztó számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő teljesítés, és a Szolgáltató ezt elmulasztja.
Ha a fogyasztó a jelen 11.2. alpontban foglaltak szerint szünteti meg a szerződést, a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 22. § (8) bekezdését és a 24-26. § rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.
- A Szolgáltató kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén
A szerződés megszüntetése esetén a Szolgáltató köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.
Ha a fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét. A Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 24. §)
A szerződés megszüntetése esetén a fogyasztó tartózkodik a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik személy számára. Ha a digitális tartalom szolgáltatása fizikai adathordozón történt, a fogyasztó a Szolgáltatónak a megszüntetésről való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül közölt kérésére, a Szolgáltató költségére köteles a fizikai adathordozót késedelem nélkül visszaszolgáltatni. A fogyasztó a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a szerződés megszüntetését megelőző időszakra vonatkozó használatáért a szerződésszerűen teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles fizetni. (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 26. §)
- Ha a szerződés arról rendelkezik, hogy a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására vagy hozzáférhetővé tételére a szerződésben meghatározott időtartam alatt kerül sor, a Szolgáltató akkor módosíthatja a digitális tartalmat vagy szolgáltatást a szerződésszerű teljesítés e rendelet szerinti követelményeit meghaladóan, ha
- ez a szerződés megfelelő indokot is megjelölő rendelkezésén alapul;
- a módosítással kapcsolatban a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli;
- a fogyasztót világos és közérthető módon tájékoztatták a módosításról; és
- az 5. bekezdés szerinti esetben a módosítást megelőzően a Szolgáltató észszerű időben, tartós adathordozón tájékoztatja a fogyasztót a módosítás jellemzőiről és idejéről, a (2) bekezdés szerinti megszüntetési jog gyakorlásának lehetőségéről, valamint arról, ha a fogyasztónak lehetősége van a (4) bekezdés szerint a módosítás mellőzését kérni.
- A fogyasztó jogosult a fenti d) pontja szerinti tájékoztatás kézhezvételétől vagy a szerződés módosításától számított harminc napon belül a szerződést díjmentesen megszüntetni, ha a szerződés megváltozott feltételekkel történő teljesítése hátrányosan érinti a digitális tartalomhoz vagy a digitális szolgáltatáshoz való hozzáférését, illetve annak használatát, kivéve, ha a módosítás hátrányos hatása csekély mértékű. Ha a fogyasztó e bekezdés szerint megszünteti a szerződést, a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 22. § (8) bekezdését és a 24-26. § rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell. Az előző rendelkezés nem alkalmazható, ha a Szolgáltató biztosítja a fogyasztó számára, hogy többletköltség nélkül megtartsa a módosítás nélküli digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást, feltéve, hogy a teljesítés a módosítás nélkül is szerződésszerű marad. (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 27. §)
- A jelen alpontban nem részletezett kérdésekben a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alkalmazandó.
- Termékszavatosság
Termékszavatosság: A Felhasználó a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Felhasználó a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti.
- A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
- A termékszavatossági igény a gyártó általi forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével e jogosultságát a Felhasználó elveszti.
- A gyártó/forgalmazó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Felhasználó ugyanazon hiba miatt a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás
Jótállás: A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül).
- A jótállási határidő a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
- A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Felhasználó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben és a 19/2014. NGM rendeletben foglaltak szerint bejelentheti.
- Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor Szolgáltató a fogyasztót (Felhasználót) tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó (Felhasználót) előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó (Felhasználót) általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti.
- A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá eső egyes tartós fogyasztási cikkek esetén a kijavításra és cserére, illetőleg, ha a tartós fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, annak vételárának visszatérítésére a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti módon és határidőkben kerül sor.
- A Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Felhasználó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet hatálya alá eső jótállás esetén az ott rögzítettek szerint érvényesítheti a fogyasztó jótállási jogait. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
- Egyéb rendelkezések
- Adatgyűjtés: Szolgáltató rendszere a Felhasználók aktivitásáról adatokat gyűjthet melyek nem kapcsolhatóak össze a Felhasználó által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
- Hírlevélküldés: A Szolgáltató jogosult a Felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklámlevelet küldeni, amennyiben a Felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.
- Ügyfélszolgálat: Megrendelésével kapcsolatos bármilyen kérdésével, észrevételével forduljon a Szolgáltató székhelyén működő ügyfélszolgálat munkatársaihoz az e-mailen, illetve telefonon a honlapon jelzett időpontban.
- Fogyasztóvédelem: Amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók a területileg illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalokhoz is fordulhatnak. A kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek honlapon.
- Békéltető Testület: A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Weboldal: www.bekeltetes-csongrad.hu
- Lakcím szerint illetékes békéltető testületek:
|
A békéltető testületek illetékességi területe |
||
|
Békéltető testület neve |
Békéltető testület székhelye |
Illetékességi terület |
|
Budapesti Békéltető Testület |
Budapest |
Budapest |
|
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Pécs |
Baranya vármegye, |
|
Somogy vármegye, |
||
|
Tolna vármegye |
||
|
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Miskolc |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
|
Heves vármegye, |
||
|
Nógrád vármegye |
||
|
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Szeged |
Békés vármegye, |
|
Bács-Kiskun vármegye, |
||
|
Csongrád-Csanád vármegye |
||
|
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Székesfehérvár |
Fejér vármegye, |
|
Komárom-Esztergom vármegye, |
||
|
Veszprém vármegye |
||
|
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Győr |
Győr-Moson-Sopron vármegye, |
|
Vas vármegye, |
||
|
Zala vármegye |
||
|
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Debrecen |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
|
Hajdú-Bihar vármegye, |
||
|
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
||
|
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Budapest |
Pest vármegye |
Jelen szerződésből eredő jogviták eldöntésére – a Felek, a régiós tevékenységtől függően – a helyileg illetékes bíróság jogosult eljárni. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződéssel kapcsolatos vitás kérdéseket békés úton kívánják lerendezni, amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy mindennemű jogvita eldöntésére kikötik hatáskörtől függően a Szegedi Járásbíróság vagy a Szegedi Törvényszék illetékességét.
Az Általános Szerződési Feltételeket a felek, mint akaratukkal mindenben egyezőt fogadják el!
Jelen általános szerződési feltételek az eseti megrendelésekkel együtt érvényes.
Jelen okiratban nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről rendelkezései és egyéb hatályos jogszabályok az irányadóak.
A jelen általános szerződési feltételek 2024. november 26. napjától kezdődően visszavonásig érvényesek.
Kelt: Szegeden, 2024. november 26.